• 20 Kasım 2017, Pazartesi 22:17
AliTongülüs

Ali Tongülüs

Yeni belanın adı, “kulaktan alınan uyuşturucu”..

Yazılarıyla, TV programlarıyla, seminerlerle “uyuşturucu” konusunda gençleri, aileleri, dolayısıyla toplumu bilgilendiren ve uyaran İsa Altun kardeşimin, “çok ilginç” bir yazısını bir de bu köşeden okuyun istiyorum..

Çünkü..

“Ruhun gıdası” dediğimiz müziğin, tıpkı uyuşturucu gibi kullanıldığını ve gençleri zehirlediğini anlatmış..

Hepimizin çocuğu ve kardeşi var..

Onları korumak-kollamak istemez misiniz?

MÜZİKLE SATILAN TEHLİKE

Maalesef doğru, çocukları ve gençleri zehirlemek için her yolu deneyen karanlık odaklar şimdi de 20 dolara müzik satıp beyni müzik dalgalarıyla zehirliyor..

Bu yeni belanın adı, “kulaktan alınan uyuşturucu”..

Kulaklıklarını takıyorlar, başlarına kapüşonlarını geçiriyorlar ve kendilerini "dijital uçuşa" bırakıyorlar..

Biri çılgına dönüp korkuyla zıplıyor, diğeri şiddetli bir şekilde titriyor, bir başkası endişe içinde kıvranıyor..

Bunun adı, internette gençler arasında yeni moda olan “i-dosing çılgınlığı”..

Gençler, sanki uyuşturucu bir madde almış gibi, beyinlerine etki eden “dijital uyuşturucu” ile kafayı buluyorlar..

"Alkol, afyon, marihuana, peyote kaktüsü ve orgazm” gibi isimlerle “dört dozu 20 dolara” satılan müzikleri dinleyerek, gerçek dünyanın dışına çıkacaklarına ve böylece mutlu olacaklarına inanıyorlar..

ABD’DEN DÜNYAYA YAYILIYOR

Bu çılgınlık da çoğu çılgınlık gibi ABD'de başladı..

ABD’li gençler arasında popülarite kazanan “i-dosing çılgınlığı” şimdi bütün dünyaya yayılıyor..

Yaşadıkları anların videosunu çekip internete koyan gençler, aldıkları “dijital uyuşturucu”nun ancak madde alarak ortaya çıkması mümkün olan farklı duyguları tetiklediğini iddia ediyorlar..

Ve bu “internete yükledikleri kendinden geçme videoları”nın izlenme sayısı 500 bin ile 1 milyon kişi arasında değişiyor..

Gençlerin bu anormal halleri ABD’nin narkotik polisinin dikkatini çekince araştırmaya başlamışlar ve bunların nedeninin madde değil dijital olduğunu farketmişler..

Oklahoma Narkotik Şubesi, i-dosing yapmamaları konusunda gençlere yönelik bir uyarı yayınlamış..

Açıklamada, “i-dosing tecrübesinin gençlerde gerçek uyuşturucu maddeleri de denemeye yönelik bir isteklilik ortaya çıkarabileceğine” dikkat çekilmiş..

Yerel yetkililer, özellikle liseli gençlerin okulda kendilerinden geçmiş halde görülmelerinin ardından ailelere gençler arasındaki bu yeni trendle ilgili bir uyarı mektubu göndermiş..

PSİKOLOG BAŞKAK UYARIYOR

Peki, gerçekten bir ses ya da gürültüden dolayı fiziksel olarak kendinden geçip kafayı bulmak mümkün mü?

Uzman Klinik Psikolog ve Hipnoz Uzmanı Mehmet Başkak, bu konuda şu bilgileri veriyor:

“I-Dosing çılgınlığının uyuşturucu olduğu tezini destekleyen herhangi bir bilimsel araştırma şimdilik yok..

Bununla beraber, ses frekanslarının beyin dalgaları üzerindeki etkisinin bilimsel olarak da kabul gördüğü oldukça açık bir durum bu..

Müziğin ve çeşitli makamların frekans değerlerinin psikolojik iyilik haline etkisi bağlamında tamamlayıcı bir terapi yöntemi olduğu bütün dünyada kabul görmektedir..

Bu açıdan bakarsak müzikle tedavide iyi hali destekleyen ses frekans değerleri olduğu gibi, insan psikolojisini olumsuz etkileyen ses frekansları da elbette ki var.

Bir korku filminde sizi ürküten ve içinizdeki korku duygusunu yükselten o sahnelere eşlik eden müziğin insan beyninde oluşturduğu etkidir..

Müziği kısıp izlediğinizde aynı sahne size çok da korkutucu gelmeyebilir..

Aynı şekilde, değişik frekanslardaki sesleri belirli bir süre ve periyotta dinleyenlerde bir takım bilinçaltı etkiler ortaya çıkabilir..

Bu sese maruz kalmaktan dolayı kafalarının iyi olduğunu iddia eden kişiler işitsel, görsel halüsinasyonlardan ve yükselen bir takım duygulardan bahsediyorlar..

Bilinçaltı kaynaklı bu aşırı duygular ses frekanslarıyla tetiklenebilir ve artniyetli kişiler tarafından sırf satış uğruna kötü amaçla da kullanılabilir..

Peki, uyuşturucu maddeye geçiş sebebi olabilir mi?

Görünüşte hiçbir zararı olmayan bu aktivite çocukları, gençleri daha sonra tehlikeli bir maceraya sürükleyebilir..

İ-doz satan web sitelerinin seksi ve uyuşturucu kullanımını teşvik ettiği çok açık..

Farklı etkiye sahip frekanslar, uyuşturucu isimleriyle satılıyor ve bu çok ciddi bir tehlike..

Çünkü tehlikenin farkında olmayan gençlere uyuşturucuyu hoş gösterme gibi bir yüksek riski içeriyor..

Devletin ilgili birimlerinin bu konuyu mercek altına alması şart..”

BİR ALMAN FİZİKÇİ KEŞFETTİ

Bu etki nasıl oluyor, kim keşfetmiş?

I-dosing sitelerindeki mevcut seslere binoral (iki kulaklı) sesler deniyor..

Bu sesleri kulaklıkla dinlediğinizde, bir kulağınıza belli bir ses giderken, diğer kulağınıza çok fark ettirmeden başka bir ses gidiyor..

Fakat bu iki ses beraber duyulduğunda, insan beyni orijinal seslerden farklı bir ses algılayabiliyor..

Yani, sesi algılama şekliniz bir anlamda bozuluyor..

Bu da kendini farklı hissettiriyor..

Aslında i-dosing, “bilinç durumunda bir farklılık meydana getirmede kullanılan” çok eski bir yöntemin bir türü..

1839 yılında Alman fizikçi Heinrich Wilhelm Dove birbirinden çok az farklı frekanstaki seslerin kişinin iki kulağına aynı anda verildiğinde, dinleyen kişinin hızlı bir ritim sesi duyduğu hissine kapıldığını keşfetmiş..

Dove bu durumu, "binoral ritimler" olarak adlandırmış ve bu konu o günden beri bilim insanları tarafından araştırılıyor..

Bu arada, gençler arasında yayılan “dijital uyuşturucu çılgınlığı”nı Türkiye’de akademik anlamda ilk kez Yrd. Doç. Dr. Sefer Darıca gündeme getirmiş ve yükselen tehlikeye dikkat çekmişti..

Tehlikenin farkına varmışsınızdır umarım..


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


SON DAKİKA HABERLER

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık